Frakt- och leveranspolicy

  1. Frakt & leveransvillkor
  • Vi skickar varor endast inom Sverige till privatpersoner.
  • Vi levererar varor med gratis utkörning endast i Sundsvall och i Njurundaområdet.

2. Behandlingstid

  • Alla beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Om det kommer bli en försening i leveransen av din beställning, kommer vi att kontakta dig via e-post.
  • Beställningar skickas inte eller levereras på helger eller helgdagar.
  • För PostNord brevlådepaket tar det normalt 1-3 dagar för leverans från det att vi skickar paketet.

3. Fraktpriser och leveransberäkningar:

  • Fraktkostnader för din beställning kommer att beräknas och visas i kassan.
  • Fraktfritt för alla ordrar över 499kr (Posten Varubrev)
  • PostNord Spårbar Frakt: 49kr (Posten Varubrev)

4. Leveransbekräftelse & orderspårning

  • Du kommer att få ett e-postmeddelande när din beställning har lämnats in hos Posten Företagscenter med ditt spårningsnummer. Spårningsnumret kommer att vara aktivt inom 24 timmar.
  • Posten Varubrev är ett bekvämt leveransalternativ för dig som kund. Det betyder att ordern levereras till din postlåda och varubrev som inte ryms i postlådan lämnas vid dörren eller i en påse utanpå postlådan.
  • Avisering om när ditt paket är framme hos närmsta utlämningsställe sker via e-post och SMS (om du fyllt i ditt mobilnummer i kassan).

5. Icke uthämtade varor som returnerats

  • Om paketet nått utlämningsställen men ej hämtats ut sker en retur till oss efter cirka 14 dagar.
  • Vi skickar paketet till angiven adress samt ett avi till angivet mobilnummer. Om du har fyllt i fel mobilnummer, ett utländskt mobilnummer eller ett nummer till en snabbtelefon kommer du inte att få ett avi. Om du fyller i fel adress kommer paketet att returnera till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaden för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc) på 249 sek. Om ditt ordervärde är större än detta belopp kommer vi kreditera resterande summa och du får därefter lägga en ny beställning. Återbetalningen tar mellan 2-6 arbetsdagar.

6. Skador under frakt

  • Barocks Shop AB ansvarar inte för produkter skadade eller förlorade under frakt. Om din vara levererades skadad, vänligen kontakta leveransföretaget för att lämna in en skadeanmälan:

PostNord https://portal.postnord.com/claimspublic/?_ga=2.115216583.1312942116.1591091329-1597525738.1589704307#/claims

Ta bilder och dokumentera de skadade varorna för att skadeanmälan ska behandlas.

7. Återbetalningspolicy

  • Se våra villkor för retur och återbetalning.